1. Pääjohtaja on myös yrityksen perustaja
Lowell Groupin pääjohtaja James Cornell on yksi Lowellin perustajista, ja toiminut yhtiön luotsina sen perustamisesta lähtien. Yritys perustettiin vuonna 2004 Iso-Britanniassa. Cornell on luotonhallinnan prosessit erinomaisesti tunteva riskienhallinnan ammattilainen. Ennen Lowellia James Cornell on toiminut muun muassa luottoriskijohtajana yhdessä Iso-Britannian suurimmista teleoperaattoreista sekä johtotehtävissä luottotietoyhtiö Equifaxissa.
2. Luotonhallinnan palvelutarjoajana Euroopan toiseksi suurin
Lowellin tulo Pohjoismaihin Lowellin liiketoiminnot ostamalla tekee yhtiöstä Euroopan toiseksi suurimman luotonhallinnan palveluyrityksen. Olemme täyden palvelun asiantuntija luottoriskien ja saatavien hallinnassa. Lowellin palveluihin kuuluvat laaja-alaiset perinnän palvelut, saatavien osto, informaatiopalvelut sekä liiketoimintaprosessien ulkoistukset, Pohjoismaissa myös laskutus- ja maksutapapalvelut.
Lowellin palvelukehitys perustuu dataosaamiseen ja 36 miljoonan eurooppalaisen asiakastuntemukseen.
3. Olemme yksi vastuullisimmista luotonhallinnan alalla toimivista yrityksistä.
Lowell on keskittynyt toimimaan Euroopan kypsimmillä, datapohjaisimmilla ja säännellyimmillä luottomarkkinoilla: Iso-Britanniassa, Saksassa ja Pohjoismaissa. Yrityksen juuret ovat Iso-Britanniassa, missä kuluttajasuoja on erittäin tiukasti säänneltyä ja sosiaalinen vastuu on tärkeä osa kestävien palveluyhtiöiden toimintaa. Arvoihimme kuuluu kuluttajien taloudellisen hyvinvoinnin parantaminen, ja tavoitteenamme on olla yksi eettisimmistä toimijoista alalla.
4. Osa omistajistamme on kanadalaisia eläkeläisiä.
Lowellin omistavat kansainvälinen sijoitusyhtiö Permira Funds sekä kanadalainen opettajien eläkeyhtiö Ontario Teachers´ Pension Plan. Kanadan Torontossa päänkonttoria pitävä Ontarion opettajien eläkerahasto maksaa eläkkeitä 320 000 kanadalaiselle eläkeläiselle.
5. Pohjoismaissa tavoitteenamme on palvelujen kehittäminen ja kasvu.
Keskitymme vahvasti data-analytiikkaan, kuluttajaymmärryksen lisäämiseen ja tuotteiden kehittämiseen Pohjoismaiden korkeasti koulutetussa, innovatiivisessa ympäristössä. Meillä on ainutlaatuinen mahdollisuus tuoda markkinoille uusia ratkaisuja, kasvaa ja kehittää luottojen hallinnan keinovalikoimaa myös Suomessa.
6. Tunnemme eurooppalaiset kuluttajat.
Lowellilla on johtava markkina-asema Euroopan suurimmilla kuluttajamarkkinoilla. Iso-Britanniassa joka viides ja Saksassa joka seitsemäs aikuinen on asiakkaamme. Kaikkiaan asiakkainamme on 36 miljoonaa eurooppalaista kuluttajaa.
7. Hyödynnämme tietomassaa.
Toimialan tärkein resurssi on data, ja investoimme tosissamme tämän voimavaran hyödyntämiseen. Data-analytiikasta ja kuluttajakäyttäytymisen tutkimuksesta Lowellissa vastaa tiedejohtaja, Chief Science Officer Christopher Trepel.
8. Meillä on ymmärrystä ja osaamista kaikilta toimialoilta.
Yli 50 vuoden kokemus Suomessa ja johtava asema finanssialalla yhdistyy nyt Lowellin vankkaan palvelu- ja kaupan alojen osaamiseen. Toimialakohtainen osaamisemme kattaa pankit, rahoitus- ja vakuutusalan, televiestinnän, verkko- ja vähittäiskaupan, liikenne-, logistiikka- ja energiayhtiöt, julkishallinnon sekä liikunta- ja media-alat.
9. Työnantajana laitamme ihmiset keskiöön.
Top Employer -työnantajapalkinto on myönnetty Lowellille 12 kertaa peräkkäin. Nyt meillä on yhteensä noin 4 400 työntekijää yhdeksässä maassa. Pääkonttorimme sijaitsevat Iso-Britannian Leedsissä ja Saksan Essenissä. Pohjoismaiden alueen pääkonttori on virtuaalinen.
10. Olemme vakavarainen yhtiö.
Talouskehityksemme on erinomainen ja meillä on vankka rahoitustausta. Standard & Poors onkin myöntänyt meille luokituksen ”Vahva, vakaat näkymät”. Olemme turvallinen palveluntarjoaja, ja meillä on kykyä luoda kestäviä ja pitkäaikaisia kumppanuussuhteita.
+ 1. Nimemme voi lausua usealla tavalla.
Yhtä oikeaa tapaa lausua uusi nimemme ei ole, vaikkakin brittiläisittäin lausuttuna Lowell taittuu a:n suuntaan [ˈlaʊəl].